Pages

Saturday 17 August 2013

BAJU KURUNG MODEN : SIMPLE : ELEGANT

Assalamualaikum
kepada awak-awak semua yang cantik-cantik, comey-comey, kacak-kacak,yang tak berapa comey, tak berapa kacak, semua sekali lah.. jenuh aku nak taip satu-satu.. ahaks.. (padahal sendiri yang buang masa)
apa khabar? sihat ke tidak?? dah makan ka belum?? hahaha...

so sambil-sambil korang mengadap facebook 24 jam tolak tidoq, makan, mandi..xda apa nak buat, jom melayan cerita aku yang menarik lagi tertarik ni okay.. menarik kew? hadoowww...

kita ni orang malaysia berbangsa melayu, yang pada aku sangat kaya dengan budaya dan gaya-gaya-gaya yang unik, (perlu ke gaya tu sampai 3 kali, tapi korang baca elok ja, okay la kot.. ahaks..) sebut pasal gaya orang melayu.. ni nak cerita ni.. BAJU KURUNG, tak kan lari dan takkan terpisah dengan orang melayu..kalau orang luar ade pakai baju kurung memang pelik sket la.. pernah korang tengok rihanna pakai baju kurung? hang kenai dak rihanna? "shine bright like a diamond" haa.. x pernah kan? tapi aku pernah tengok ntah zaman bila aku tak ingat, david archuleta pakai baju melayu kau.. haha.. tapi sekarang aku bukan nak cerita pasal baju melayu, aku nak citer pasal baju kurung jew dulu..

kalau ada sapa-sapa yang kat sini yang tak kenai baju kurung memang nak kena ketuk kepala dia.. baju kurung ni ada macam-macam jenis la, baju kurung tradisional, baju kurung riau (pahang), baju kurung kedah, baju kurung moden... ade lagi tak? aku biasa dengar yang ni je.. hakhak...so macam sekarang ni, banyak yang aku perhatikan wanita-wanita sekarang ni lebih suka pattern kurung moden dengan riau, sebab tu la kat sini aku upload gambar baju kurung moden ni.. apa pendapat korang?


sebenarnya baju kurung ni aku design untuk aku test market, nak tengok macam mana sambutan terhadap design baju kurung yang aku buat ni..huhu..kalau dulu kita boleh tengok, baju kurung biasanya simple je, tapi sekarang ni cuba kita ubah, jadikan ianya glamour, elegant, but still simple.. biasanya orang akan cakap, "untuk raya boleh la..." hadoiii... please la weh..tak semestinya.. hari-hari cantik pun takpe kot.. ade jugak yang sambil mengerutkan dahi sambil mata ke atas, "kita bukan artis nak pakai lawa-lawa camni" ummm macam-macam lah.. open minded!! we're moving u know...


aku tak ubah design baju kurung ni, cuma aku suka tambah perincian macam lace dengan manik dan sedikit labuci, sebenarnya mende ni tak susah pun nak buat.. buang perkataan "malas" dalam diri tu confirm boleh siap punya.. lalala.. ni aku jual kew? yup memang untuk di jual pun...


actually banyak lagi design baju kurung yang aku buat dan aku akan cuba sedaya upaya aku untuk pasarkan design baju kurung orang melayu kita sampai ke peringkat yang lebih tinggi... manalah tau suatu hari nanti boleh tengok rihanna pakai baju kurung, ahaks... ade kew?? 

sebenarnya apakah tujuan aku menaip teks ini, aku yang dalam kebingungan memikir.. ??????... macam takda tujuan pulak.. haha.. tapi takpa lah, janji korang boleh tengok design baju aku yang cantik ni pun dah okay. akan datang kalau ade masa aku upload banyak lagi.. kalau ada yang berminat nak cuba design dari saya pun boleh, sangat dia alu alukan.. wah, promote pulak... kalau nak lebih lagi design klik sini.. 


so, harap korang enjoy cerita aku kali ini.. thanks sebab melayan.. bhahahaha...
next time ingat nak ajar korang jahit manik la.. 


enjoy..
"your own style"

3 comments:

  1. eee....suka la nengok...suka..suka...:)))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka la kann.. hehe.. btw, tq sebab buka dan baca pasal baju design saya yang tak seberapa ni.. hehe.. teruskan support ok. banyak lagi pic baju-baju yang akan saya upload.. tq..

      Delete
  2. cantik design u..simple je....xde button like plak nk click

    ReplyDelete